luni, 16 februarie 2009

"Un om mic, te face să te simţi mic...


...un om mare, te face să te simţi mare."

Am avut un flash back citind postarea adelinei (dar fără nicio legătură cu conţinutul postării ei). Nu ştiu cine a elaborat zicala aceasta, însă mare adevăr a grăit. Eu am auzit-o de la mama. Un om care este figurativ mic, nu doreşte ca tu să fii altfel. În schimb, un om mare are toate motivele să te facă să te simţi mare. Acum îmi vine în minte doar ultima persoană care m-a impresionat pozitiv, Florin Piersic. Am o foarte mare admiraţie faţă de omul ăla şi am rămas suprinsă de modestia de care dă dovadă cu tot umorul caracteristic. ...Şi cum vorbeşte de ceilalţi oameni pe care îi cunoaşte, de parcă el ar fi cel mai mic şi ceilalţi nişte giganţi din diferite sectoare culturale - în speţă actorie. Foarte frumos, apreciez stilul. 

---
Post editare

Apropo de comentariu, am găsit textul: "individul de elită nu este pretenţiosul care se crede superior celorlalţi, ci acela care este mai exigent cu sine decât cu ceilalţi, chiar dacă aceste aspiraţii superioare nu ajung să se realizeze în el." (Revolta maselor, Ortega y Gasset, editura Humanitas, Buc. 2002, p. 52)

3 comentarii:

  1. ce mare dreptate ai! din pacate in ziua de azi, rar intalnesti persoane modeste si care sa recunoasca, ca intodeauna sunt persoane mai destepte si mai frumoase. Din pacate aproape fiecare incearca sa para ceva ce nu este, sa iasa cat mai mult in evidenta (nu conteaza cu ce) si prin atitudine, sa-i faca pe restul sa se simta inconfortabil in prezenta lor. Sa dam vina pe Sistem!..ca de obicei...sistemul e de vina pt tot si noi ca acceptam cu ignoranta sa facem parte din el.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a mai venit în minte o idee, a lui Ortega y Gasset din Revolta maselor: lumea bună nu sunt cei cu pretenţii, ci cei care au pretenţii de la ei înşişi, conform posibilităţilor lor. Cam aşa suna ideea. Ca atare, am fi cu toţii "mai mari" dacă ne-am uita fiecare în ograda proprie şi să îmbunătăţim ce se poate. Şi nu din spirit de competiţie, că e egal cu zero.

    RăspundețiȘtergere
  3. Rectificare, m-am grăbit, "cei care se numesc din lumea bună..."

    RăspundețiȘtergere